Energinet implementerede i 2014 EU-Supply Complete Tender Management til at afvikle udbud elektronisk. Ifølge Forsyningsvirksomhedsdirektivet skal udbudsprocessen være digital fra 2018.
EU-Supply (CTM) er et centralt værktøj i udbudsprocessen, der overflødiggører papirer i udbudsprocessen. Derudover fungerer systemet som en fælles kommunikationsplatform for både ordregiver og leverandører, og giver et overblik og nem adgang til alle informationer om de aktuelle udbud.
Link til det digitale udbudssystem, EU-Supply.
Alle leverandører, der ønsker at byde ind på et udbud hos Energinet, skal være oprettet i EU-Supply med en virksomhedsprofil tilknyttet en eller flere kontaktpersoner.
Som leverandør registrerer du dig i EU-Supply ved at klikke på ”Online registrering” og udfylde de efterspurgte oplysninger. Det er gratis at oprette sig, og når virksomheden først én gang er oprettet, vil virksomhedsprofilen kunne benyttes igen til nye udbud.
Når virksomheden har oprettet en virksomhedsprofil, sker deltagelse i Energinet.dk’s udbud som følger:
Oplever du tekniske udfordringer, har EU-Supply's support åbent i hverdage mellem 08:00 -16:00, og kan kontaktes på telefon +45 7020 8014 eller via e-mail på dksupport@eu-supply.com
Læs mere om EU-Supply hos leverandøreren
Adgang til systemet