En fleksibel arbejdsplads

En fleksibel arbejdsplads udover det sædvanlige

Når du træder ind ad døren til Energinet, vil du opdage, at der er højt til loftet – i mere end én forstand. Vi har høje ambitioner, og din leder har stor tillid til dig og dine kompetencer. Du får masser af ansvar og vil opleve stor fleksibilitet i forhold til, hvordan du planlægger din arbejdsdag. Det gælder, uanset om du er nyuddannet eller erfaren.   

Vores kultur er uformel og lærende. For eksempel sidder vi alle i storrumskontor, lige fra kontoreleven til den administrerende direktør. Vi bruger aktivt vores kaffebarer og åbne atrium, når vi deler viden og samarbejder på tværs af afdelinger og fagligheder, og har du brug for sparring og input fra en kollega, går du aldrig forgæves.   

 

Mød en kollega

Fleksibilitet 2.0

.Vi har bragt fleksibilitet i arbejdslivet op i en ny liga. Hos os får du en meget høj grad af frihed til at tilrettelægge dit arbejdsliv, så det fungerer optimalt for dig. Vi har ingen faste rammer for, hvor mange dage du må arbejde hjemmefra, eller hvornår på dagen du skal lægge din arbejdstid. Vi tror nemlig på, at en arbejdsplads, hvor du kan løse dine opgaver, hvor og hvornår du ønsker det, giver højere trivsel og bedre resultater. Vi har tillid til, at medarbejdere og ledere som ansvarlige mennesker i fællesskab finder de bedste løsninger for den enkelte og for Energinet som virksomhed.

Fleksibiliteten hænger stærkt sammen med vores fokus på at øge beslutningskraften i organisationen og give mandatet til den enkelte medarbejder. Med den fleksible arbejdsplads ønsker vi at frigøre handlekraft, engagement og arbejdsglæde, så vi kan blive ved med at levere på vores spændende opgaver – også i en hurtig omskiftelig fremtid.

Større mulighed for hjemmearbejde kan give dig en sundere balance i livet og minimere spildt tid på transport og CO2-udledning. I forbindelse med den fleksible arbejdsplads tilbyder vi dig derfor fuldt udstyr med møbler og IT til din hjemmearbejdsplads, så du også har det bedste udgangspunkt for et godt arbejdsmiljø hjemme. 

 

 

Din trivsel er vigtig

Vi sætter en ære i at have motiverede og sunde medarbejdere, der trives på arbejdspladsen. Motion og et godt helbred giver mere energi, større arbejdsglæde og færre sygedage. Derfor har vi en række sundhedsambassadører fordelt i hele organisationen, og vores kantiner tilbyder  sund og varieret morgenmad, frokost og frugt hver dag. På arbejdspladsen har du mulighed for at booke tid til fysioterapeut og dyrke motion i vores populære fitnessrum, hvor du både kan træne individuelt og på hold. Du er derudover automatisk dækket af en behandlingsforsikring, når du arbejder hos os.

Ingen må blive syge af at gå på arbejde, og det betyder, at vi også arbejder aktivt med forebyggelse  og håndtering af stress og mistrivsel. Hvert andet år gennemfører vi en Medarbejdertilfredshedsundersøgelse (MTU), hvor du har mulighed for at komme med dine input til ledelsen og samarbejdsorganisationen, så vi sammen kan sikre et endnu bedre arbejdsmiljø. Målingen viser, at medarbejderne i Energinet i stor udstrækning er stolte af deres arbejdsplads – og det er vi stolte af som virksomhed!

 

Kom med på en hurtig rundtur

En social arbejdsplads

Det betyder meget for os, at du synes, dine arbejdsopgaver er interessante og udfordrende. Men vi mener også, at det er vigtigt at foretage sig noget socialt med kollegerne, der ikke er arbejdsrelateret. Vi har en meget aktiv personaleforening – Gnisten – der arrangerer en bred vifte af aktiviteter hen over året. Gnistens arrangementer er meget forskellige og for enhver smag og alder. Det kan fx være kunstforening, sportsforening, fredagsbar og arrangementer som Rock under broen, udflugt med familien til Legoland eller skiferie i Østrig. Mindst en gang om året samles vi fra alle vores fysiske arbejdssteder til et festligt koncernarrangement.

MEDARBEJDERFORDELE

Hos Energinet lægger vi vægt på at være en attraktiv arbejdsplads med stor fokus på trivsel, sundhed og et arbejdsliv i balance.

Derfor tilbyder vi alle ansatte en række medarbejderfordele:

  • Hjemmearbejdsplads med inventar og IT*
  • Markedssvarende lønpakke samt attraktiv forsikrings- og pensionsordning
  • Sundhedsordning med behandlingsmuligheder
  • Fitnessfaciliteter med holdtræning på hovedsædet i Fredericia eller tilskud til fitness eksternt ved øvrige lokationer
  • Vores aktive personaleforening ”Gnisten” med bl.a. rabataftaler, arrangementer, kunstforening og billetter
  • Kantineordning med morgenmad og frokost
  • Fri kaffe og frugtordning
  • Seniorordning
  • Ret til fem barnets sygedage
  • 24 ugers fuld løn under barsel til alle forældre og adoptivforældre samt mild opstart efter barsel på 32 timer til fuld løn.
  • Fri Grundlovsdag, fredagen efter Kr. Himmelfartsdag, juleaftens- og nytårsaftensdag samt en ekstra feriefridag.

*Dog ikke muligt for studentermedhjælpere, praktikanter og specialestuderende 

Tag del i den grønne omstilling