Sådan håndterer Energinet udbud

Energinet benytter det elektroniske udbudssystem EU—supply til at gennemføre udbud. Det betyder, at leverandører skal oprettes i systemet for at kunne deltage i udbud.

EU-Supply er et centralt værktøj i udbudsprocessen. Systemet fungerer som en fælles kommunikationsplatform for både ordregiver og leverandører. Det giver et overblik og nem adgang til alle informationer om de aktuelle udbud.

Link til det digitale udbudssystem, EU-Supply

Registrering i EU-Supply

Alle leverandører, der ønsker at byde ind på et udbud hos Energinet, skal være oprettet i EU-Supply med en virksomhedsprofil tilknyttet én eller flere kontaktpersoner.

Som leverandør registrerer du dig i EU-Supply ved at klikke på Online registrering og udfylde de efterspurgte oplysninger. Det er gratis at oprette sig og når virksomheden først én gang er oprettet, vil virksomhedsprofilen kunne benyttes igen til nye udbud.

Link til Energinets offentlige udbud: (igangværende udbud)

Når virksomheden har oprettet en virksomhedsprofil, sker deltagelse i udbud hos Energinet som følger:

  1. Det ønskede udbud findes under Igangværende udbud eller via en direkte invitation til en kontaktperson.
  2. Log ind i systemet og klik Accepter. Vær venligst opmærksom på, at dette ikke forpligter leverandøren til at fremsende et tilbud. Leverandøren accepterer blot at få adgang til udbudsmaterialet.
  3. Hent udbudsmaterialet og udfyld de dokumenter, ordregiver beder om. Upload det efterspurgte materiale og tryk Send indenfor udbuddets deadline.

Kontakt til supporten:

Oplever du tekniske udfordringer, har EU-Supply åbent i hverdage mellem 08:00-16:00 og kan kontaktes på telefon +45 70208014 eller via e-mail: dksupport@eu-supply.com