Kendskabet til elpristavlen.dk næsten fordoblet
Energinet.dk har netop afsluttet en kampagne, der har haft til formål at informere el-forbrugerne om, at de ikke er bundet til et lokalt el-selskab, men frit kan vælge, hvor de vil købe deres strøm.
Hidtil har konkurrencen på markedet for små og mellemstore el-forbrugere været begrænset. Det skyldes blandt andet, at kun få forbrugere har valgt at skifte leverandør.
Kampagnen for frit valg af el-selskab er derfor et vigtigt skridt på vejen til at øge konkurrencen og modne udviklingen af el-markedet.
Som et konkret resultat er det lykkedes næsten at fordoble kendskabet til prisportalen elpristavlen.dk - fra 13 % inden nytår til 24 % i dag.
På elpristavlen.dk kan forbrugerne sammenligne el-produkter og priser. Og med næsten 3.000 daglige besøg i kampagneperioden, har der været fem gange flere besøg end forventet på hjemmesiden.
- Vi er rigtig glade for, at så mange nu kender elpristavlen. Det betyder, at forbrugerne ved, at de kan skifte el-leverandør, hvis de finder et attraktivt tilbud. Og det var et af hovedformålene med kampagnen, siger Nicolaj Nørgaard Petersen, der er markedschef i Energinet.dk.
Bag kampagnen har stået Energinet.dk, Forbrugerstyrelsen, Energitilsynet, Forbrugerrådet, Energistyrelsen, Dansk Energi, Dansk Erhverv og Håndværksrådet. Energinet.dk har varetaget formandskabet.
Yderligere oplysninger
Nicolaj Nørgaard Petersen, markedschef, Energinet.dk, 2333 8705