Pressemeddelelse: Energinet.dk bygger nyt domicil

Energinet.dk har ved byrådsmødet i Fredericia kommune mandag den 19. september 2005 fået godkendt købet af en grund ved Fredericia til brug ved opførelse af et nyt domicil.

Grunden er placeret i Erritsø i området mellem Motorvej E20, Tonne Kjærs Vej og Kolding Landevej - nogle få kilometer fra det nuværende domicil i Skærbæk. Grunden er på 13,5 hektar.

- Vi har behov for at bygge et nyt domicil med henblik på at få plads til alle medarbejdere og aktiviteter i det nye selskab, Energinet.dk, som er en fusion af de hidtidige virksomheder, Eltra, Elkraft og Gastra. Derfor er vi glade for at have fundet en grund, som opfylder vores grundlæggende krav om at være placeret tæt på motorvejsnettet, tæt på centrale offentlige transportmidler og tæt på det nuværende domicil i Skærbæk, siger Peder Ø. Andreasen, adm. direktør i Energinet.dk.

- Med købet af grunden i Fredericia har vi nu mulighed for at opføre et nyt domicil, som kan rumme samtlige godt 400 medarbejdere, dække behovet for lagerplads og værksteder samt omfatte et fælles kontrolrum. Samtidig får vi mulighed for at skabe en moderne og udviklingsorienteret arbejdsplads med fokus på bl.a. åbenhed og tværgående projektarbejde, fortsætter Peder Ø. Andreasen.

Energinet.dk sætter nu byggeprojektet i gang og forventer at flytte ind i det nye domicil pr. 1. oktober 2007.

Energinet.dk blev formelt stiftet per 24. august 2005 med tilbagevirkende kraft fra 1. januar 2005. Selskabet har det overordnede ansvar for el- og gassystemet i Danmark, skal sikre en stabil energiforsyning og skabe ensartede betingelser for deltagerne på el- og gasmarkedet.

Adm. direktør Peder Ø. Andreasen, tlf. 76 22 41 50