Energinet.dk undersøger tilfredshed blandt kunder

Energinet.dk’s el- og gaskunder modtager i disse dage en elektronisk tilfredshedsundersøgelse fra Energinet.dk. Det er 8. gang Energinet.dk undersøger kundetilfredsheden.

​Det er nu halvandet år siden Energinet.dk sidst satte fingeren på pulsen over tilfredshed hos kunderne.
 
Den 25. marts modtager Energinet.dk’s kunder det elektroniske spørgeskema, hvor de bliver spurgt, om de er tilfredse med Energinet.dk’s måde at kommunikere på, virksomhedens service samt image. Kunderne kan også komme med deres kommentarer og give gode råd.
 
Kunderne på elmarkedet vil ud over de generelle spørgsmål modtage forskellige spørgsmål, alt efter hvilken relation de har til Energinet.dk. Som noget nyt i år er der således spørgsmål relateret specifikt til datahubben.
 
De fleste af afkrydsningsspørgsmålene har været de samme hvert år, så det er muligt at benchmarke tilfredsheden i forhold til tidligere år.
 
Kundebegrebet spænder vidt
Spørgeskemaet sendes ud til 3600 elkunder og 150 gaskunder. Den største kundegruppe på elmarkedet, som skemaet er sendt ud til, er vindmølle- og værksejere. Ud over balanceansvarlige, netvirksomheder og elleverandører får også en række samarbejdspartnere på både el og gasmarkedet mulighed for at give deres mening til kende. Gaskunderne er transportkunder og gasleverandører på gasmarkedet.
 
Også repræsentanter fra Energitilsynet og Energistyrelsen får tilsendt spørge-skemaet ud fra den betragtning, at der også er kundelignende kontakt til de to myndigheder.
 
Besvarelserne, der kommer ind i slutningen af april måned, foretages anonymt af kunderne, og herefter går arbejdet i gang med at analysere de indkomne svar, hvorpå det vurderes, hvilke initiativer Energinet.dk skal iværksætte for at øge kundernes tilfredshed.

Abonner på nyheder

Modtag besked direkte i din i indbakke, når der er nyt.