Hvad kendetegner elforbruget i de danske kommuner?

Energinet udgiver nu sin femte DataHub Markedsrapport, hvor du som noget nyt kan se elforbruget pr. kommune og netområde opdelt i forbrugskategorier baseret på Dansk Energis branchekode (DE-35).

Statistikken er baseret på data fra DataHub – Danmarks centrale register over målepunkter og elforbrug i Danmark – og grupperer de kendte 3- og 4-cifrede forbrugskategorier i de syv overordnede kategorier:

- Lejligheder
- Huse
- Fritidshuse
- Landbrug, gartneri og fremstillingsvirksomhed
- Bygge og anlæg, detail- og engros, service- og forlystelsesvirksomhed
- Offentlige foretagender
- Andre forbrugere

Er du nysgerrig på forbruget pr. kommune eller hvordan det ellers går med udviklingen og konkurrencen på det danske elmarked, så kan du hente rapporten og baggrunddata, samt læse om de forudsætninger, der ligger til grund for udtrækkene her:

Hent rapport

Formålet med DataHub Markedsrapporten er at skabe transparens i elmarkedet ved at publicere en række nøgletal og statistik baseret på data fra DataHub – Danmarks centrale register over målepunkter og elforbrug i Danmark. Det sker som led i Energinets løbende arbejde med at sikre en aktiv formidling af relevant information om elmarkedet til både elbranchen, myndigheder og andre aktører med interesse for detailmarkedet for el.

Rapporten indeholder statistikker om følgende:

- Målepunkter og elforbrug
- Leverandørskift
- Markedsandele
- Aktive elleverandører

DataHub Markedsrapport udgives 2 gange årligt og vil løbende blive udbygget med relevante data. Har du ønsker til fremtidigt indhold i rapporten kan sendes til:
markedsdata@energinet.dk

Kontakt

DataHub Markedsrapport

Se nøgletal og statistik for detailmarkedet for el i den seneste DataHub Markedsrapport. Rapporten er baseret på data fra DataHub og viser diagrammer for elforbruget pr. kommune, antal leverandørskift blandt de danske elkunder og meget mere.

Hent rapporten eller baggrundsdata

Abonner på nyheder

Modtag besked direkte i din i indbakke, når der er nyt.